بیماری زونا به انگلیسی - An Overview

Wiki Article

نگاه به بیماران پارانویا، انگلیسی، انتشارات شیکاگو ۱۹۹۸، دکتر حمید رضا تهرانی

بله، تقریباً ۷۵ درصد از افراد مبتلا به اختلال شخصیت پارانوئید مبتلا به اختلالات شخصیت دیگری نیز هستند.

بثورات اغلب به صورت نواری از تاول در یک ناحیه از بدن ظاهر می‌شوند. هر دو بیماری‌های زونا و آبله مرغان ناشی از ویروس واریسلا زوستر هستند.

شاید فروید به این دلیل پارانویا را دربارهٔ روشنفکران مطرح می‌کند که روشنفکران افرادی هستند که قدم به مناطق ممنوعه می‌گذارند، به مطلق تردید دارند، به مقدسات حمله‌ور می‌شوند، از تابوها عبور می‌کنند، علیه حکومت می‌شورند، جانب محرومان و رنجدیدگان را می‌گیرند و نه تنها از برخورداران قدرت و ثروت طرفداری نمی‌کنند، بلکه استبداد و دیکتاتوری را به چالش می‌خوانند که بازخورد این امر سبب شکل‌گیری «توهم توطئه» در آنان می‌شود و برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن فرضی به واکنش‌های پارانوئیدی پناه می‌برند تا از این مجرا امنیت روانی خود را بازیابند.

تاول‌های پر از مایع که پاره شده و به‌صورت دلمه درمی‌آیند

سر و کار داشتن با افراد پارانویید بسیار مشکل است زیرا بسیار زودرنج هستند و رفتارشان معمولاً خصمانه‌است و از نظر احساسی بسیار بسته و نسبت به هر فعالیتی بی میل هستند.

جوش پوستی تاول‌دار ممکن است در یک یا چند باند مشخص دارای اعصاب حسی پوست به نام درماتوم درمان زونا در خانه ظاهر شود. مکان‌های معمول برای این کار عبارتند از:

در صورت درمان نشدن، پارانویا می تواند در توانایی فرد برای ایجاد و حفظ روابط و همچنین توانایی وی در عملکرد اجتماعی و در موقعیت های کاری اختلال ایجاد کند.

زونا معمولا ۲ تا ۴ هفته طول می‌کشند. این بیماری تا وقتی که تاول‌ها خشک و پوسیده شوند، مسری است.

​​​​​​​​انتقال مستقیم زونا به فرد دیگری ممکن نیست. با این حال، فردی که هرگز آبله‌مرغان نداشته است می‌تواند با تماس مستقیم با مایع موجود در تاول افرادی که در حال حاضر مبتلا به زونا هستند، به این ویروس مبتلا شود. ​اگر این اتفاق بیفتد، و فرد در برابر زونا واکسینه نباشد، ابتدا به آبله‌مرغان مبتلا می‌شود و نه زونا.

بیماری زونا (تبخال زوستر) یک عفونت ویروسی است که باعث شیوع بثورات دردناک یا تاول‌های پوستی می‌شود. این بیماری ناشی از ویروس واریسلا زوستر است، همان ویروسی است که باعث ایجاد آبله مرغان می‌شود.

داروهایی را برای سرکوب سیستم ایمنی، از جمله داروهای شیمی‌درمانی مصرف می‌کنند.

اگر در حین بارداری متوجه هر نوع بثوراتی شده‌اید، به پزشک خود بگویید. ممکن است بیماری آبله مرغان یا زونا نباشد، اما این ممکن است یک بیماری بالقوه جدی دیگری باشد که باعث تشخیص آن می‌شود.

تشخیص این اختلال، می‌تواند دشوار باشد، زیرا اکثر افراد مبتلا به اختلال شخصیت فکر نمی‌کنند مشکلی در رفتار یا طرز تفکرشان وجود داشته باشد.

Report this wiki page